Az ügyfélnek sem könnyű – A határidő

gwatch

Sok munkakapcsolat halála a határidő, ami nem feltétlenül a grafikuson múlik. Tavaly volt egy megrendelőm, akinél az első megbeszélés végére tisztán éreztem, ezt a munkát sosem fogjuk befejezni. Valahogy mégis belementem, azt gondoltam, hogy majd ügyesen bebiztosítom magam, mindenre kitérő szerződéssel. Sosem írtam még le ilyen precízen, hogy mit nyújtok és mit vállalok, illetve mindezt milyen feltételekkel. Már azon az első megbeszélésen lenyűgözött a megrendelőm gondolkodása. Van az az embertípus, akinek egy remek ötletéből öt másik születik, és ez annyira felvillanyozza, hogy a ötletek száma hatványozottan nő.

A munka folyamán sajnos ez a tulajdonság nem tűnt el, egyik ötlet szülte a másikat, így a “sürgős munka” hatodik hónapjánál engedtük el egymást. A szerződésnek azért volt haszna, mert legalább nem a kifizetetlen megbízások közé könyveltem el, és ő sem járt rosszul, mert minden kérése megvalósult.

Egyébként, hogy a határidő ne legyen többé sarkalatos pont, javaslom, hogy a megrendelő mindig vegye azt komolyan, és merjen számon kérni. Van egy mondás, hogy “a legjobb múzsa a határidő” és ezt én is csak alátámasztani tudom. A határidőt viszont illik komolyan venni a megrendelőnek is. Amit ugyanis nem kérnek számon, az olyan mesebeli….igazából nincs is. Ezzel mindent elmondtam, ugye?

Legközelebb arról írok, hogy mennyire legyen “szoros” a kapcsolat a megrendelő és a grafikus között.