Az ügyfélnek sem könnyű – A kapcsolat

buddy

Vagyis fontos az egészséges távolságtartás. Vegyük azt a helyzetet, hogy jó fej a grafikus, jó fej az ügyfél, megvan a közös hullámhossz, áramlik a csí – egy kicsit talán sok is. Ha átlépjük a “hivatalos kapcsolat” határát – még ha ezt abszolút jószándékkal tettük is-, sajnos ártani fog a hatékonyságnak. Hogy miért?

  • Mert aki jófej, az megérti, ha nem készülök el holnapra a megígért munkával.
  • Aki haver, az megérti, hogy X megrendelő munkája azonnal kellett, így előbbre vettem.
  • Mert aki haver, az kedvel, ezért türelmesebb. Illetve ez fordítva is igaz, mert az az ügyfél, aki barát, úgy érzi, hogy többet engedhet meg magának. Lehet túráztatni a grafikust, hiszen annyira jófej.

Hát ezért. A grafikus – megrendelő viszony lehet nagyon kellemes, lehet gyümölcsöző és kölcsönösen inspiráló. Ehhez nem kell mást tenni, mint figyelni a határvonalat, amit átlépni szigorúan TILOS!

the-line