Az ügyfélnek sem könnyű – A célok

my-goals

Ezt a pontot nem szeretném nagyon kifejteni, egyszerűen csak annyit tanácsolnék, hogy mielőbb megkeresünk egy grafikust, próbáljuk tisztázni a célunkat. Nem arra gondolok, hogy rajzoljuk le a grafikusnak, hogy mit rajzoljon le ő! Nem, véletlenül sem! Hiszen pont az az ő dolga, hogy kitalálja.

Az ügyfél dolga meghatározni a célt. Hiszen biztosan nem az a célja, hogy legyen egy névjegykártyája! Nem is az a célja, hogy legyen egy honlapja. A célja az üzletével kapcsolatos kell, hogy legyen. Lehetőleg egészen konkrét. Például:

  • Lenyomni a feltörekvő versenytársat.
  • Bevezetni egy új kollekciót.
  • Eladni egy új terméket, egy új szolgáltatást.
  • Több ügyfelet szerezni.
  • Elérni egy új szegmenst.
  • Megkétszerezni egy éven belül a bevételt.
  • Teret nyerni a közösségi médiában.
  • Informálni az ügyfélkörét.
  • Tekintélyt szerezni.
  • Növelni az ismertséget… és ezer más.

Amennyiben mindezt megbeszélte egy marketing szakemberrel, netán maga is ért ehhez, vagy olyan grafikust keres, aki rendelkezik szakmai tudással ezen a téren, akkor könnyű és gyümölcsöző lesz az együttműködés.