Az ügyfélnek sem könnyű – Határozatlan ügyfél

weak_minded_clien

Volt egy ügyfelem, aki már a második megbeszélésen átlépte a kapcsolati határt. Nem voltam még kellően tapasztalt, így boldogan mentem haza, hogy lett egy nagyszerű, új barátom. Amikor elkészítettem az új logóját, lelkendezett, hogy mennyire tetszik. Másnap felhívott, hogy megmutatta pár barátjának, és javaslatukra kellene egy pár változtatás. Elkészítettem az új szórólapját. Rettentően tetszett neki, majd ugyanaz történt, mint a logónál. Minden egyes anyagnál. Én pedig türelmes voltam, hiszen szinte barát. Ő nem érezte cikinek, hiszen olyan közeli lett a kapcsolatunk. Nála befolyásolhatóbb ügyfelem még nem volt. Borzasztó volt látni, hogy mindenkinek meg akar felelni. Ilyen pedig nincs. Sosem lehet valami mindenkinek tetsző.

Ha a megrendelők tanácsot, vagy véleményt szeretnének kérni egy elkészült vagy folyamatban levő munkáról, soha ne a családtagok vagy barátok véleményét kérdezzék. Keressenek ehhez szakembert, kérdezzék meg róla a célcsoportjukat, de alapvetően bízzanak magukban és a grafikusban.

zzz

(És még egyszer: ne lépjük át azt a bizonyos határt!)