Milyen a jó honlap? Egyáltalán milyen honlapra van szükséged?

website

Manapság minden vállalkozásnak szüksége van honlapra, ez nem vitás. Sokan azonban tanácstalanok abban, hogy milyen legyen az a honlap? Mi legyen rajta a tartalom?

Amikor hozzám fordul egy új ügyfél, mindig hosszasan beszélgetünk arról, hogy mi a cél. Konkrétan átmegyek kihallgató tisztbe és kifaggatom mindenről, ami a segít belőni a célt. Mert bármennyire furcsa is, sokszor pont ez a kérdés az, amire nem tudnak válaszolni. Ilyesmiket szoktak mondani: egy ütős honlap, egy jó kis honlap, egy egyszerű kis oldal, semmi különös, csak fent kéne lenni a neten…

Persze lehet így is, ez is több a semminél, de a virtuális világ ma már sokkal lényegesebb annál, hogy figyelmen kívül hagyhassuk az előnyeit.

Ha weboldalt készíttetsz, van pár dolog, amire mindenképpen figyelj:

  • Ne készüljön Flash-ben, mert az eszközök egyre kevésbé támogatják, azaz hiába van oldalad, a böngészők nem tudják olvasni!
  • Legyen reszponzív! – azaz minden eszközön jól jelenjen meg. Még egyszerűbben: a tartalmak dinamikusan alkalmazkodjanak a kijelzők méretéhez.
  • A munka végén az oldal hozzáférései kerüljenek a tulajdonodba!
  • Lehetőleg legyen olyan dinamikus aloldal, amit te is tudsz szerkeszteni (hírek, aktuális info, blog).

Hogy mi kerüljön fel az oldaladra?

Ez általában a vállalkozásod profiljától, a céged nagyságától függ, ebben nem lehet általános tanácsokat adni. Ami biztos, hogy legyenek fent az elérhetőségeid, a szolgáltatásaid és a referenciáid.

Vannak bizonyos törvényi szabályozások(!) is, amik akkor érintenek, ha hírlevél feliratkozókat gyűjtesz – azaz adatokat kezelsz, vagy akkor is, ha webshopot üzemeltetsz. Ezekről későbbi posztban részletesen beszámolok majd.

Azt hiszem mára mindenki eljutott odáig, hogy regisztráljon egy facebook oldalt a vállalkozásának, de a legtöbben itt meg is álltak. Pedig a közösségi média ennél sokkal többről szól. Rengeteg lehetőséget tartogat a Google+, a Twitter, a Pinterest, a LinkedIN, az Instagram, a youtube, a Scribd… stb. Persze nem kell mindet használni, de amit lehet, azt igen.

Most azt gondolod, hogy ez rengeteg munka, hogy erre nincs időd/kedved, nem értesz hozzá, de meg kell értened, hogy ezekkel az eszközökkel a reklámköltségeid lecsökkennek, és célzottan érheted el a célcsoportodat. Egy vállalkozásnak nem elég ezekre a felületekre regisztrálni, hanem aktívan használni kell azokat.

Ha a weboldaladat összekötötted ezekkel a csatornákkal, akkor már csak azt kell kitalálnod, hogy mi az a hasznos tartalom, amit meg tudsz osztani az emberekkel, amiért érdemes lesz rád figyelniük, ami elvezeti őket a weboldaladra. Hiszen mi a célod a weboldaladdal?

online